seo dersleri

Vitamin İçeren Besinler – Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur?

Enerji üretilmesinden kanın pıhtılaşmasına; serbest radikallerle savaşılmasından bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine kadar birçok önemli metabolik süreçte ihtiyaç duyulan vitaminler vücut tarafından doğal yollarla üretilemez.

Yağda ve suda çözünebilen vitaminler; besinler aracılığı ile vücuda alınabilir. Yeterli miktarda vitamin alınamamasına bağlı olarak kişilerde vitamin eksikliği oluşabileceği için sağlıklı bir beslenme programının sürdürülmesi önem taşır.

Kişi sağlıklı beslenmesine rağmen hala vitamin eksikliği belirtileri yaşıyorsa vitaminlerin emilimini engelleyen farklı sağlık sorunlarının varlığı ihtimali güçlenir.

Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur?

Besinlerin türlerine göre içerdikleri vitaminleri aşağıda sizler için derledik. 1

A Vitamini İçeren Besinler – A Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Kanser türlerini önlemede görev yapan, bağışıklık sistemini güçlendiren ve göz sağlığını destekleyen A vitamini birçok farklı gıdada bulunur.

A vitamini içeren besinler şu şekilde sıralanabilir: havuç, tatlı patates, marul, kurutulmuş meyve, kavun, mango, papaya, hindi ciğeri, tam yağlı süt, domates, kırmızı et, kayısı, peynir, somon balığı, istiridye ve yumurta. 2

Daha fazla bilgi için “A Vitamini hangi besinlerde bulunur?” makalesini okuyabilirsiniz. 

B Vitamini İçeren Besinler – B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B Vitamini kendi içinde B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 ve B12 omak üzere sekize ayrılır. Her bir grupla alakalı detaylı bilgi makalenin devamında yer almaktadır. 3

Ayrıca “B Vitamini nelerde bulunur?” makalesinden yararlanabilirsiniz.

B1 Vitamini İçeren Besinler – B1 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Enerji üretimi sürecinde ve sinir hücrelerinin üretiminde görev yapan B1 vitamini genellikle diğer B vitamini çeşitleriyle birlikte bulunur.

Ayçiçeği, mercimek, fasulye, kırmızı et, Brüksel lahanası, soya fasulyesi, fındık ve kuşkonmaz “B1 vitamini hangi besinlerde bulunur?” sorusuna yanıt olarak gösterilebilir.

B2 Vitamini İçeren Besinler – B2 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Riboflavin olarak da bilinen B2 vitamini; cilt sağlığını iyileştirir, kan dolaşımını hızlandırır ve kırmızı kan hücrelerinin üretiminde görev alır.

B2 vitamini içeren besinler arasında dana ve koyun eti, mantar, fındık, yumurta, susam, yeşil yapraklı sebzeler, peynir, süt ve yoğurt gibi besinler bulunur.

B3 Vitamini İçeren Besinler – B3 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Eklem hareketliliğini arttıran, kötü kolesterolü düşüren ve kalp sağlığı için olmazsa olmazlar arasında yer alan B3 vitamini hem bitkisel hem de hayvansal gıdalardan temin edilebilir.

Karaciğer, tavuk göğsü, balık, mantar, hindi, mercimek, fasulye, arpa, darı, keçi peyniri, süt ve yumurta; B3 vitamini içeren besinler arasında yer alır.

B5 Vitamini İçeren Besinler – B5 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Hormon salınımını dengeleyen, stresle mücadele etmeyi kolaylaştıran ve hücre yenilenmesinde görev yapan B5 vitamini çeşitli yiyeceklerde bulunur.

B5 vitamini içeren besinler; buğday, keten tohumu, kestane, kaju fıstığı, karnabahar, brokoli, patates, Antep Fıstığı, fındık, kurutulmuş domates, yumurta, hindi, dana, balık, koyun, tavuk, ördek ciğeri, istiridye, kalamar, süt ve peynir gibi gıdalarda bulunur.

B6 Vitamini İçeren Besinler – B6 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Sindirim sistemini destekleyen, uyku düzeninin oluşturulmasını sağlayan ve ağrı oluşumunu baskılayan B6 vitamini merkezi sinir sistemi sağlığını da iyileştirir.

“B6 vitamini hangi besinlerde bulunur?” sorusuna şu şekilde yanıt verilebilir: süt, peynir, somon balığı, tuna balığı, yumurta, tavuk ciğeri, dana eti, havuç, ıspanak, tatlı patates, muz, nohut ve avokado.

B7 Vitamini İçeren Besinler – B7 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Cilt sağlığına iyi gelen, kandaki şeker oranını dengeleyen ve tiroit metabolizmasını kontrol eden B7 vitamini “biotin” olarak da adlandırılır.

Karaciğer, yumurta, Somon balığı, tatlı patates, tonbalığı, ıspanak, peynir, brokoli ve süt B7 vitamini içeren besinler arasında yer alır.

B9 Vitamini İçeren Besinler – B9 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Folik asit olarak bilinen B9 vitamini; hamilelik dönemi için en önemli organik bileşikler arasında yer alır.

Bebek gelişimini destekleyen, depresyon belirtilerini azaltan ve damar sağlığını iyileştiren “B9 vitamini nelerde bulunur?” sorusuna şu yanıtlar verilebilir: brokoli, fındık, fasulye, kuşkonmaz, karaciğer, avokado, soya fasulyesi, muz, domates, papaya, portakal, greyfurt, çilek, ıspanak, kale bitkisi, mercimek, Brüksel lahanası, karnabahar, mısır, havuç ve bamya.

B12 İçeren Besinler – B12 Nelerde Bulunur?

Enerjiyi yükselten, kas gelişimini tetikleyen, kas yorgunluğunu azaltan, sindirim sistemine ve sinir sistemine iyi gelen B12 vitamini birçok gıdadan temin edilebilir.

Yumurta, tonbalığı, peynir, süt, yoğurt, karides, yulaf, midye, istiridye, dana eti, tavuk, yengeç, somon balığı ve hindi gibi gıdalar B12 vitamini içeren besinler arasında bulunur.

Daha fazla bilgi için “B12 nelerde bulunur?” makalemizi okuyabilirsiniz.

C Vitamini İçeren Besinler – C Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Bağışıklık sistemini güçlendiren, kan basıncını dengeleyen ve damar sağlığını iyileştiren C vitamini vücut için en gerekli vitaminler arasındadır.

Peki, böylesi önemli olan C Vitamini hangi besinlerde bulunur? C vitamini; portakal, çilek, ananas, mango, Brüksel lahanası, kivi, papaya, biber, brokoli, limon, kuş üzümü, kavun, kale bitkisi, domates ve fesleğen gibi besinler aracılığı ile vücuda alınabilir. 4

D Vitamini İçeren Besinler – D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Güneş ışınlarının cilt tarafından sentezlenmesi sonucu vücut tarafından üretilebilen D vitamini aynı zamanda besinler aracılığı ile de tüketilebilir.

D vitamini içeren besinler arasında balık, kırmızı et, yumurta sarısı, mantar, süt, yoğurt, badem sütü, portakal suyu, kahvaltılık yulaf ve peynir gibi yiyecekler bulunur. 5

E Vitamini İçeren Besinler – E Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Cildi nemlendiren, bağışıklık sistemini güçlendiren, göz hastalıklarının oluşma riskini azaltan ve hafıza kaybını önleyen E vitamini sağlığımız için gerekli vitaminler arasındadır. 6

“E Vitamini hangi besinlerde yer alır?” sorusuna cevap olarak şu besinleri verebiliriz: Badem, buğday tohumu yağı, avokado, ay çekirdeği, ıspanak, fıstık ezmesi, fındık, kuru kayısı, kivi, paprika, kırmızı biber, şalgam, papaya, brokoli, domates, ıspanak, zeytin ve kekik.

K Vitamini İçeren Besinler – K Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Kanser hücreleri ile savaşan, insülin direncini azaltan, sinir sistemini güçlendiren ve kemiklerdeki kalsiyum tutulumunu arttırarak iskelet sistemi sağlığını iyileştiren K vitamini içeren besinler arasında; kale bitkisi, hardal, tereyağı, karaciğer, kuşkonmaz, brokoli, kivi ,erik, havuç, Brüksel lahanası, maydanoz, şalgam, tam tahıllar, yoğurt ve kefir yer alır. 7

Vitaminler hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki makaleleri okuyabilirsiniz.

Vitamin Nedir, Vitaminler Nelerdir ve Faydaları Nelerdir?
Vitaminlerin Özellikleri ve Çeşitleri Nelerdir?

Vitamin Eksikliği ve Fazlalığı Belirtileri Nelerdir

Vitamin İçeren Besinler – Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur?
5 Kullanıcılar (2 Oy)
Değerlendirme

(2 Oy)

Değerlendirmede bulunun.

Yorum Yaz

Tüm Yorumlar

Eposta adresiniz yayınlanmayacaktır ve bilgileriniz 3. kişilerle paylaşılmayacaktır. * Yıldızlı alanların doldurulması zorunludur. *

Vitamin İçeren Besinler – Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur? – IngilizceTurkce.Gen.Tr