seo dersleri

Hızlı Zayıflama Yöntemleri

Kilo vermenin mantığı oldukça basittir. Gün içerisinde aldığınız kaloriden fazlasını tüketmeli ya da tükettiğinizden daha az kalori almalısınız. Yediklerinizi kalori açısından hesaplamanız hem programlı bir şekilde zayıflamanıza hem de psikolojik olarak kendinizi bu işe alıştırmaya yardımcı olacaktır.

Nasıl Kilo Verilir?

Kilo vermek için öncelikle psikolojik olarak buna hazır olmalısınız. “Zayıflamak istiyorum” fikrini kafanızda sabitlemeniz ve bu doğrultuda hedefinize kilitlenmeniz gerekir.

Özellikle kış aylarında kilolar fazla önemsenmez. “Nasıl olsa kalın, kat kat giyiyoruz belli olmaz” diye düşünülür. Kış aylarında günlerin kısa ve havanın soğuk olmasının da kilo alımında büyük etkisi vardır çünkü kişi soğuk havadan ve karanlıktan dolayı dışarı çıkmayı mecbur kalmadıkça istemez. Dolayısıyla hareket oranı azalır. Hareket azalınca ve hava soğuk olunca terleme de az olur. Buna bağlı olarak su içme oranı da azalır.

Yaz yaklaşmaya başladıkça, özellikle bahar aylarında zayıflama telaşı başlar. Geçen yazdaki kıyafetler olmamaya başlayınca ve deniz sezonu yaklaştıkça psikolojik olarak da büyük etkilenme yaşanır. Hızla zayıflama diyetleri uygulanır veya zayıflama ilaçları kullanılır. Oysaki kilo verme adına yapılan bu tür davranışlar sağlık açısından oldukça sakıncalıdır.

Kilo vermek istiyorum

Kilo vermek istiyorum

Zayıflamak için ne yapmalıyım?” diyorsanız aşağıdaki sağlıklı ve hızlı kilo verme yöntemlerini hayatınızın her anında uygulamanız büyük önem taşır. Bu sayede siz de ideal kilonuza kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

  1. Şeker ve karbonhidrat alımını azaltın: Kızartmalar, cipsler, tatlılar, asitli içecekler gibi zaten sağlığa zararlı ürünlerden kesinlikle uzak durmanız şarttır çünkü bu tür ürünler kilo almanızdaki en büyük etkenlerdir. Özellikle karın bölgesinde birikirler ve çok zor eritilirler.
  2. Protein ağırlıklı beslenin: Alacağınız gıdaların protein ve lif açısından zengin, karbonhidrat ve yağ açısından ise düşük seviyede olmasına dikkat ediniz. Spor yaptığınızda ya da herhangi bir şekilde hareket ettiğinizde ilk olarak karbonhidratlar enerji tüketimine katılacaktır. Dolayısıyla karbonhidrat alımını kıstığınız zaman karbonhidratlardan sonra enerji tüketimine katılan yağları harekete geçirmiş olursunuz.
  3. Kalori hesabı yapın: Her gün aldığınız kaloriyi hesap edin. Özellikle alışveriş yaparken besin değerlerine bakmayı alışkanlık haline getirin. Planlı bir şekilde ilerlerseniz kilo verme işiniz çok daha kolay olacaktır.
  4. Az ama sık aralıklarla yiyin: Yemek öğünleriniz fazla, fakat tükettiğiniz porsiyonlar az olmalıdır. Yani az az ama çok sıklıkla – örneğin 6 öğüne bölerek beslenmelisiniz. Bu 6 öğünden 3’ü ana öğün ve 3’ü ara öğün olmalıdır. Bu ara öğünde daha çok yaş ya da kuru meyve, kuru yemişler gibi yiyecekleri tercih etmelisiniz. Canınız tatlı istediğinde kuru meyveler tüketmek oldukça idealdir. Hem faydalıdırlar hem de kilo alımını önlerler. Tabii her şeyde olduğu gibi fazlası zarardır diyerek hareket edilmelidir.
  5. Küçük tabaklar kullanın: Küçük tabaklar kullanmak veya porsiyonları küçültmek kendinizi kontrol etmenizi ve hızlı zayıflamanızı kolaylaştıracaktır. İster büyük tabakta, ister küçük tabakta yiyin sonuçta 1 tabak bitirmiş olacaksınız ve beyne de o yönde sinyal gidecektir.  .
  6. Fast Food’lardan sakının: Zayıflamak hususunda kararlıysanız hamburger, pizza, poğaça, börek ve hamur işleri gibi yemeklerden uzak durun. Unutmayın ki bu tür gıdalar karbonhidrat ağırlıklı oldukları için midenizde yağ olarak yerlerini alacaklardır ve siz nereye giderseniz onlar da size eşlik edeceklerdir. Tabi ki çok nadir de olsa yiyebilirsiniz, fakat bunu kesinlikle alışkanlık haline getirmemelisiniz. 
  7. Kaşık ve çatalınızı her lokmada bırakın: Araştırmalar gösteriyor ki yemek esnasında her lokmadan sonra kaşık veya çatalını kenara koyanlar daha az yiyerek doyuma ulaşıyorlar. Unutmayın ki beyin doyduğunu yaklaşık 15dk içerisinde anlar. Bu yüzden bu süreden önce yemeklerinizi bitirmemeye özen gösteriniz.
  8. Elmayla açlığınızı bastırın: Lif ve petkin açısından zengin olan elmanın tokluk hissi vererek iştah bastırıcı özelliği vardır. Öte yandan doğal şeker içerdiği için vücudunuza enerji verir ve gün içinde daha dinç kalmanızı sağlar.
  9. Bolca su tüketin: Su kilo vermek isteyenler için en kolay ve ucuz yoldur. Suyun insan vücuduna faydaları saymakla bitmez. Cildin parlak ve nemli olmasını sağlar, böbrekleri temizler, hastalık ve enfeksiyon risklerini azaltır. Normal bir insanın günde en az 2 litre su içmesi önerilir. Su, metabolizmayı hızlandırdığı için vücudun yağ yakmasını kolaylaştırır. Ayrıca bolca su içmek midenizin dolu olmasını da sağlayacağı için tokluk hissi yaratacaktır. Kahve ve çay mümkün olduğunca az tüketerek içebildiğiniz kadar su içmeye çalışmalısınız. Başta bu durum zor olsa da zamanla bünyeniz alışacaktır.
  10. Kendinizi ödüllendirmeyi ihmal etmeyin: Haftada 1 gün abartmamak kaydıyla canınızın çok çektiği bir şeyle kendinizi ödüllendirin. Bu sayede hem motivasyonunuz artacaktır hem de aklınız o yemekte kalmayacaktır. 
  11. Dişlerinizi fırçalayın: Sadece ana yemeklerden sonra değil hafif atıştırmalardan sonra da dişlerinizi fırçalayın. Bu sayede belki kısa bir süre sonra karşınıza çıkacak yemeği yemek istemeyeceksiniz. Kilo vermek için oldukça basit ve etkili bir yöntemdir, deneyin ve görün.
  12. Düzenli spor yapın: Hem kısa sürede zayıflamak için hem de sağlıklı bir yaşam sürdürmek için hareketi hayatınıza sokmanız gerekiyor. Vücudunuza yeni karbonhidratlar almasanız da var olanları ancak hareket ederek yakabilirsiniz. Her gün bir saat yürümek bile diyetinizin yanında ne kadar çok kalori yakmanızı sağlayacaktır. Yürüyüşlerinizde yeşil alanları ya da sahili seçmeniz ruhen de sizi rahatlatacak, bol miktarda oksijen almanızı sağlayacaktır. Öte yandan yürüyüş esnasında size enerji katan sevdiğiniz müzikleri dinleyebilirsiniz. Bu sayede hem keyifli bir yürüyüş yapar hem de kafanızı rahatlatmış olursunuz.
  13. Uykunuzu eksiksiz alın: Bir yetişkin için günde ortalama 7-8 saat uyku alınması uzmanlar tarafından tavsiye edilir. Daha az uyku alındığında ise vücutta eksik enerji ihtiyacı doğacaktır ve bu ihtiyacı ekstra yemek yiyerek karşılamanız gerekecektir. Tabi doğal olarak bu da size ekstra kilo olarak yansıyacaktır. 

Yukarıda maddeler halinde yazdığımız hızlı zayıflama yöntemleri uygulanırken abartıdan kaçınmak büyük önem taşır. Unutmayın ki her şeyin başı sağlık. Kilo vermek adına sağlığınızdan olmamak için ölçülü olmaya özen gösteriniz.

Göbek Nasıl Eritilir, Göbek Eritme Hareketleri Nelerdir? konu başlıklı makalemiz de ilginizi çekebilir.

Hızlı Zayıflama Yöntemleri
4.9 Kullanıcılar (8 Oy)
Değerlendirme

(8 Oy)

Değerlendirmede bulunun.

Yorum Yaz

Tüm Yorumlar

Eposta adresiniz yayınlanmayacaktır ve bilgileriniz 3. kişilerle paylaşılmayacaktır. * Yıldızlı alanların doldurulması zorunludur. *

Hızlı Zayıflama Yöntemleri – IngilizceTurkce.Gen.Tr